Vyjmuté pažnice jsou i po téměř 13 letech ve velmi dobrém stavu, k čemuž přispělo i kvalitní zakonzervování a prakticky nulový přístup vzduchu, který by způsobil korozi. Jakmile bude vrt uvolněn a dojde k vyjmutí celé kolony pažnic, což se očekává během středy 4.9., bude následovat převrtání vrtu koncovým průměrem 156 mm do hloubky přibližně 1800 m. Tím se uvolní prostor pro karotážní měření uvnitř vrtu, která zjistí jeho stav a potvrdí průchodnost v celé délce. Vrtné a sanační práce by měly být ukončeny během pátku a poté přijede karotážní souprava, která na místě zůstane přibližně dva dny a provede měření pomocí kavernometrie a poté se stěny vrtu budou zkoumat s využitím akustické vrtní televize.
V případě zájmu je možné se na průběh prací přijet podívat, je nutné se předem ohlásit u manažera projektu (viz sekce kontakty).